Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСубота, 16.12.2017, 09:58

Для вчителів

та дирекції школи

Меню сайту
Міні-чат
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 115
В соцмережах
Педагогічна преса
Головна » 2017 » Травень » 29 » Рейтинг вищих навчальних закладів України "ТОП - 200 Україна" 2016/2017 н.р.
22:24
Рейтинг вищих навчальних закладів України "ТОП - 200 Україна" 2016/2017 н.р.

В цьому році щорічний університетський рейтинг "Топ 200 Україна" визначався одинадцятий раз поспіль. Він став визнаною системою незалежного оцінювання діяльності університетів для академічної спільноти, роботодавців і українського суспільства в цілому. Протягом останнього десятиліття рейтинг "Топ 200 Україна" стимулював здорову конкуренцію і змагальність між університетами країни у відповідності до головних критеріїв оцінювання їх роботи.

Міжнародна спостережна рада національного рейтингу "Топ 200 Україна" щороку проводила консультації з світовим координаторам університетських рейтингів - міжнародною організацією IREG Observatory on Academic Ranking and Excellence (Брюсель) (далі IREG) з метою узгодження методики та критеріїв для оцінювання діяльності університетів України.

Останні консультації з IREG відбулися 15 травня 2017 року в м. Бремен (Німеччина), де проводилося її чергове засідання (http://ireg-observatory.org/en/655-ireg-working-group-on-engineering-met-in-bremen), присв'ячене аналізу існуючих методик визначення універсітетських рейтингів та їх подальшого вдосконалення. Учасниками засідання було зазначено, що існуючі методики мають доопрацьовуватися в напрямку оцінювання реального внеску університетів в прогрес економіки і суспільства та бачення університетами ближчого і віддаленого майбутнього.

Відзначалося, що наукометрічні дані (кількість цитувань за системами Scopus чи Web of Science, кількість міжнародних грантів, характеристики професорсько-викладацького складу та інше) є важливими складовими для оцінювання академічних складових університетських рейтингів, але не головними. В сучасних умовах на перше місце мають виходити реальні інноваційні досягнення університетів, які роблять внесок в прогрес суспільства і забезпечують його середньострокові і довгострокові перспективи. Національним і міжнародним рейтинговим системам було рекомендовано враховувати досягнення університетів світового рівня (найкращі у світі, або такі, що здійснюють прориви в світовому прогресі) у відповідних сферах.

Особливу увагу в засіданні експерти IREG приділили інженерній і фундаментальній природничій освіті, як визначальній, на даному етапі, для подолання глобальної економічної кризи. З великими презентаціями в засіданні IREG виступили один з світових лідерів в авіабудуванні компанія Аеробус, європейські інженерні організації ENAEE (європейська мережа для акредитації інженерних програм, президент Dr. Bernard Remaud), FEANI (федерація професійних інженерних асоціацій з 34 країн Європи, що репрезентує інтереси понад 3,5 млн. професійних інженерів Європи, президент Dr. Dirk Bochar) та представники інших професійніх організацій. Ці авторитетні "споживачі" сучасних фахівців висловили стурбованість наростаючим розривом між новими обріями науки і технологій і "застарілими" програмами та методиками підготовки фахівців в більшості університетів Європи і світу.

Наголошувалося, що за умов, коли в найближчі 5-10 років більшість традиційних професій буде зникати і на їх місце будуть приходити нові, університети продовжують і навіть нарощують підготовку за застарілими програмами і методиками. У таких реаліях високотехнологічний бізнес в особі корпорації Аеробус, європейські інженерні організації ENAEE, FEANI, інші професійні організації та світовій координатор з універсітетських рейтингів IREG прийшли до спільного висновку, що найважливішими критеріями рейтингування університетів на сучасному етапі стають їх реальна інноваційна діяльність, їх тісний зв'язок з розвинутим ринком праці та досягнення світового рівня.

У відповідності до цих рекомендацій та рішень Лісабонського форуму IREG від 2016 року (http://www.euroosvita.net/index.php/?category=1&id=4749) команда національного рейтингу "Топ 200 Україна" провела чергове оцінювання діяльності університетів України за останній рік і обрахувала їх інтегральний рейтинг з використанням введеного у 2016 році (http://www.euroosvita.net/index.php/?category=1&id=4757) критерію «Інноваційна діяльність університетів» (таблиця).

Вихідні дані для визначення вказаного рейтингу були надані безпосередньо університетами та отримані з незалежних Web - ресурсів.

До першої десятки національного рейтингу увійшли визнані лідери української освіти. Вони щороку покращують показники своєї академічної діяльності, підсилюють зв'язки з ринком праці, беруть активну участь в міжнародній діяльності, відзначаються різними міжнародними рейтинговими системами.

Міжнародна спостережна рада рейтингу "Топ 200 Україна" найвище оцінила такі три досягнення світового рівня університетів України: 

1. Створення і виведення в космос другого університетського наносупутника "PolyTan2" (НТУУ КПІ їм. Ігоря Сікорського);

2. Перемога команди "Білих хакерів" у серії з 60 світових змагань 2016 року з кібербезпеки (НТУУ КПІ їм. Ігоря Сікорського);

3. Отримання математиком Мариною В’язовською престижної «Премії Салема 2016» за розв'язання задачі найщільнішого пакування куль у 8- та 24-вимірних просторах із використанням методів модульних форм (КНУ ім. Тараса Шевченка).

За сукупністю вищезазначених критеріальних вимог одноосібним переможцем рейтингу "Топ 200 Україна" 2017 став НТУУ КПІ ім. Ігоря Сікорського. Він збільшив відрив від решти українських університетів у порівнянні з 2016 роком. Міжнародна спостережна рада рейтингу "Топ 200 Україна" визнала, що НТУУ КПІ ім. Ігоря Сікорського створив і розвинув потужну інноваційну екосистему "Sikorsky Challenge", вивів на ринки набагато більше стартапів за усі інші університети України, продав найбільше ліцензій на винаходи, впровадив найбільше проектів в систему оборони України. Його випускники найбільш затребувані великими міжнародними і національними високотехнологічними компаніями.

КНУ ім. Тараса Шевченка та ХНУ ім. В.Н. Каразіна посіли відповідно друге і третє місця. Вони мають найбільше, серед інших університетів України, бюджетне фінансування наукових досліджень, високі індекси цитованості за системами Scopus та Web of Science, високий рівень затребуваності їх випускників ринком праці, особливо в секторі державного управління.

Переважна більшість університетів, що увийшли до "Топ 200 Україна" за останні 10 років показують позитивну динаміку їх роботи. Разом з тим, до слабких місць системи вищої освіти України можна віднести її, поки що, значну ізольованість від народного господарства країни, низький рівень інтеграції в європейський і світовий освітньо-науковий простори, малу частку науково-інноваційної роботи в навчальних планах і загальному обсязі університетської діяльності.
 

Команда національного рейтингу
"Топ 200 Україна"

Рейтингова таблиця

 

Джерело:

http://www.euroosvita.net/index.php/?category=1&id=5209

Переглядів: 206 | Додав: admin | Теги: 2016/2017, Топ 200 Україна, Євроосвіта, рейтинг | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Форма входу

Перекладач
Поділитися
Годинник
Пошук
Свята України
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання Календар України
Календар
«  Травень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Архів записів
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Відвідування сайту
Баннер

Для вчителів та дирекції школи

код кнопки:

Друзі сайту
Банк Интернет-портфолио учителей конкурс сайтов Каталог webplus.info Рейтинг@Mail.ru Глобальный каталог сайтов Поисковый каталог сайтов LinkDir Создание сайтов Каталог каталог сайтов Интеллектуальный каталог ресурсов интернет Украина онлайн каталог сайтів Бесплатное продвижение Каталог образовательных сайтов продвижение сайта бесплатно Союз образовательных сайтов
Система Orphus

Якщо Ви помітили

орфографічну помилку,

виділіть її і натисніть

Ctrl+Enter

Система Orphus

Ю.О.Брацюк© 2014-2017